Gratis markedsføring

Jeg kom tilfældigvis til at se programmet ” Danmarrks dejligste slotshoteller ” med Cecilie Frøkjær den anden dag. Sjældent har jeg set noget lignende. Det var gratis reklame, for de viste hoteller. Måske skal vi hjælpe den danske lavadel med at få økonomi i at drive deres store boliger. Men der er dog grænser for hvad vi skal bruge tvfladen til. Mange andre små hoteller har også svært ved at få det til at løbe rundt. For blot at nævne Lindelse kro og Hårby kro, som sikkert også gerne vil have gratis tv reklame. Vi ved jo, hvad det koster at reklamere i fjernsynet. Er det så forbruger oplysning eller er det for at give deltagerne, Julie Lahme og Jacob Rais en oplevelse. Programmet er efter min overbevisning kun gratis reklame og burde ikke være på programfladen.

En anden form for gratis reklame er den stigende anvendelse af nye folketingskandidater. Jeg tænker her især på Mads Holger, Henrik Dahl og Naser Kahder. De bliver nu brugt i mange debatter i tv. De bliver derfor meget synlige og får mange muligheder for at fremføre deres synspunkter. Man kan spørge om det er godt for demokratiet at det er tv-stationerne, der skal være med til at promovere visse folketingskandidater. For den der er opstillet i Otterup-kredsen og som ikke har den mulighed,virker det som en ulige form for konkurrence. Jeg er godt klar over at etablerede folketingsmedlemmer har lettere ved at komme i medierne og derved lettere for valg ved det forestående folketingsvalg, men i demokratiets ånd burde alle kandidater have lige adgang til tv mediet.

Comments are closed.